2 Nisan 2010 Cuma

ÖSS STRESİ VE YAŞATTIKLARI

BEN BOŞ BİR ADAM MIYIM ?
BEN BOŞ BİR ADAM MIYIM ACABA ?BU SORUYU BELKİ KENDİME YÜZLERCE KEZ SORDUM. HER SEFERİNDE KENDİME BAŞKA BAŞKA ŞEYLER İTİRAF ETTİM. BAZEN YAPTIĞIM HATALAR GÖZÜMÜN ÖNÜNE GELDİ ,BAZEN YAPTIGIM İYİLİKLER. AMA HALA O SORUDAN VAZGEÇEMEDİM. ACABA BEN GERCEKTEN BOŞ MUYUM?

BAZEN KENDİ KENDİME AYNADA YÜZÜME BAKIYORUM EVET DISARDAN NORMAL GİBİ GÖRÜNÜYORUM.BAZEN İNSANLARDAN ÇOK FAZLA İYİ OLDUGUMU BAZEN İSE GERÇEKTEN NORMAL İNSAN OLAMAYACAK KADAR KÖTÜ OLDUĞUMU GÖRÜYORUM. BUNUN NEDENİNİ DE HALA BULAMADIM.BU GÜNLERDE KAFAMDA O KADAR ÇOK ŞEY VAR Kİ. SON GÜNLERDE ÖZELLİKLE ÖSS SONUCU ACKILANDIKTAN SONRA KAFAMDAKİ BİLGİLER ALLAK BULLAK OLDU.KENDİMİ DÜMENSİZ BİR GEMİYE BENZETİYORUM SADECE YELKENLERİM VAR VE SADECE RÜZGAR BENİ NEREYE GÖTÜRÜRSE ORAYA GİDİYORUM .KENDİM BİLE SONUMUN NASIL OLACAĞINI BİLEMİYORUM. BELKİDE KENDİMDEN KORKTUĞUM İÇİN BAŞKASINA REZİL OLMA KORKUSU DİYELİM BİZ BUNA. İNSANLARIN BENDEN BEKLENTİSİ ÇOKMUŞ GIBI GELİYOR FAKAT KİMSENIN BİR BEKLENTİSİ YOK. AMA İNSANIN BİR KARAKTERİ VARDIR VE ONU DEĞİŞTİRMEK ÇOK ZORDUR BENDEN BUNU İSTİYORLAR. AMA YAPAMAYACAGIMI BİLMİYORLAR.

UZUN LAFIN KISASI BEN BÖYLEYİM KENDİ SECİMLERİMİ KENDİM YAPACAGIM. ARTIK DÜMENSİZ GEZMEK YOK DÜMENDE KAPTANDA BENİM BUNDAN SONRA . BEKLE BENİ HAYAT BEN GELİYORUM…



Bu yazı, ÖSS sınavından sonra boşluğa düşen bir öğrencinin yazısı.Kendisi ile yüzleşmekten kaçınmamış ama içinde derin boşluklar yaşayan;kendini sorgulayan bir öğrencinin yazısı.Aslında böyle binlerce yazı vardır.Kimisi yazıya dökülmüş kimi de sadece düşünce de kalmış…

ÖSS ve üniversiteye giriş sistemi, maalesef ki hayatlarının hemen başında ,kendini tanımaya yeni başlayan bireylerde ciddi sorunlar oluşturuyor.Amansız yarış kimi insanlara kaldıramayacağı yükler yüklerken, başaramama psikolojisi kişi de ciddi problemlerin ortaya çıkmasını sağlıyor.Geri dönüp düşünelim o zamanki halimizi bizde acabaları aynen bu şekilde içimiz de saklamıyor muyduk?Bir sene boyunca acabalarımız olmadı mı o üç saat için?

Elbette ki sıkıntılı bir dönem ÖSS dönemi.Ancak bugünlerde sınava girecek öğrenciler şunu unutmamalı.Hayat bu sınavla ne başlıyor ne de bitiyor.Kazanılmış üniversitede hayatın bundan sonraki anahtarı değil.Orda yapılacaklar,kendini hayata hazırlayış her şeyin üstünde.

Son olarak bu satırların sahibi de şimdi bir üniversiteli ve hayata daha pozitif ve gülen gözlerle bakmakta.Bu tipte sıkıntı yaşayanların aynı gülen gözlerle hayata bakması dileğiyle…

ERDEM ÇETİN

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder